اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » ثبت‌نام 71 داوطلب نمایندگی مجلس در میاندوآب

ثبت‌نام 71 داوطلب نمایندگی مجلس در میاندوآب

در تاریخ : 04 آبان 1402
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 664

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اتمام ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در استان گفت: طی‌یک‌ هفته، ۷۶۶ داوطلب مربوط به حوزه‌های دهگانه انتخابیه استان با مراجعه به سامانه وزارت کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.


رضا ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد، ۶۸۵ نفر شامل ۸۹ درصد مرد و ۸۱ نفر شامل ۱۱ درصد کل ثبت نامی ها زن هستند.

وی درخصوص مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان طی پنج روز نخست مهلت ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد، ۶۲۰ نفر کارشناسی ارشد، ۱۰۲ نفر دکترا، ۳۴ نفر کارشناسی و ۱۰ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین رده سنی ثبت نام کنندگان در این دوره تاکنون ۲۴۲ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۲۸۰ نفر در رده ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۹۹ نفر در رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و ۴۵ نفر در رده سنی ۶۰ تا ۷۵ سال هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: از کل ثبت نام شدگان، ۲۸۴ نفر معادل حدود ۳۷ درصد مربوط به ارومیه، ۸۷ نفر مربوط به حوزه انتخابیه خوی و چایپاره، ۷۱ نفر در حوزه انتخابیه میاندوآب – چهاربرج و باروق، ۶۶ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ماکو- شوط‌ - پلدشت و چالدران و ۶۰ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

وی افزود: همچنین ۵۴ نفر در سلماس، ۵۲ نفر در حوزه نقده - اشنویه، ۳۴ نفر در مهاباد، ۳۲ نفر در بوکان و ۲۴ نفر در حوزه انتخابیه سردشت – پیرانشهر و میرآباد ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در دوره گذشته ۵۳۴ نفر در استان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که امسال ۲۳۲‌نفر معادل ۴۳ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

پیش از این و در مرحله پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، 119 نفر در میاندوآب ثبت نام کرده بودند.

میاندوآب یک کرسی در مجلس دارد که برای مجلس یازدهم 32 نفر از این حوزه داوطلب شده بودند که آمار ثبت نامی های امسال افزایش 122 درصدی را نشان می دهد.


خبرنگار؛ میلاد حسین زاده
سردبیر؛ منوچهر آقایی

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود