اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » پیام تبریک به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

پیام تبریک به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

در تاریخ : 18 اسفند 1397
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 3,642

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
آرش قنبری، مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میاندوآب در پیامی هجدهم اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را با شعار " گام دوم انقلاب با بچه های مسجد " را تبریک گفت.

در این پیام آمده است؛
بسم الله الرحمن الرحيم "إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ"  توبه/18
۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانونهای مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا همتی مثال زدنی در راستای رضای حق تعالی و برای پویای مساجد الله مصروف می دارند.
مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آنها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست.مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی، مذهبی،اقتصادی ، و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند، مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری هاست که باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.
شهرستان منطقه ویژه میاندوآب،که از سال ۱۳۹۴ دفتر نمایندگی کانونهای مساجد، در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دایر گردید، دارای ۲۱۴ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد بوده که ۶۵ باب از این کانونها شهری،که شامل شهرهای (میاندوآب،چهاربرج وباروق ) و ۱۴۹ باب روستایی میباشد و نیز ۱۴ باب کانون دارای  کتابخانه ، ۲ باب کانون در دانشگاه، ۱ باب کانون در زندان و ۲ باب در مصلای این شهرستان فعالیت دارند.

رشد کیفی و کمی کانونهای این شهرستان را از سال۱۳۹۴ تلاش شبانه روزی مسئول محترم دبیرخانه و همکاران در استان وشهرستان شروع کرده ایم طوری که ۱۷۲ باب از کانونهای این شهرستان در این ۴ سال اخیر تاسیس شده و حقیقتا کانونهای مساجد به اذعان اکثر مسولین محترم و  نهاد های فرهنگی ،مخصوصا امام جمعه محترم شهرستان میاندوآب ، فرماندار عزیز ، موجب جذب جوانان به مساجد، مایه فعالیت گستره فرهنگی ،اتحاد، خیر وبرکات در مساجد این شهرستان شده است.
در دورافتاده ترین نقطه این شهرستان، کانونهای مساجد فعالیت گسترده و چشمگیری دارند و شخصیتهای علمی،سیاسی،فرهنگی، هنری و... که امروز در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، پرورش یافته و ثمره این کانونها در این مدت ۲۶ ساله مبدل به شجره طیبه ای شده که تمام نقاط مختلف شهری و روستایی را تحت پوشش خود در آورده است.
تمام  کانونهای این شهرستان که با رمز اتحاد و همدلی با محوریت امام جمعه محترم بسیارفعال هستند.
بحمدالله در بیش از یک سال گذشته نیز با همت همه همکاران خدوم و حمایت اعضای فرهیخته و پرتلاش کانونی ، گام های مبارک و میمونی برای کانونهای فرهنگی هنری مساجد برداشته شد که از آن جمله( سامانه سجا-  ثبت اعضای بچه های مسجد) و کارهای فراوان دیگری که شرح آن در این مقال نمی گنجد اشاره کرد که تا به حال در شهرستان میاندوآب بیش از ۱۷ هزار نفر در سامانه ثبت گردیده است.
کانونهای این شهرستان در خصوص برنامه های مناسبتی (ملی و مذهبی) ، فضای مجازی ،کتابخانه ای، قرآنی وهنری فعاليتهای بسیار خوب و گسترده ای  دارند
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود