اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » پیام تسلیت فرماندار میاندوآب در پی درگذشت همسر شهید زنده دل

پیام تسلیت فرماندار میاندوآب در پی درگذشت همسر شهید زنده دل

در تاریخ : 23 خرداد 1398
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,153
پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir):
فرماندار میاندوآب با صدور پیامی درگذشت همسر شهید والامقام حسن زنده دل را تسلیت گفت.
به گزارش میاندوآب پرس در پیام مهدی قهرمانی فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب آمده است:
بسمه تعالی
انّا لله و انّا الیه راجعون

خبر ارتحال همسر فداکار، صبور و بزرگوار شهيد والامقام حسن زنده دل موجب تالم و تاثر شدید اینجانب شد.
بی تردید نظام مقدس جمهوری اسلامی خود را وامدارو مرهون ایثارگری ها و فداکاری هایی چنین بانوان فعال و دلسوخته ای می داند که با همراهی ،حمایت و مقاومت در کنار دلیرمردان شجاع و پاکباخته ای چون شهید والا مقام زنده دل ، عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

اینجانب درگذشت همسر مومنه و فهیمه را به محضر مقام معظم رهبری،خانواده های معظّم شهدا و ایثارگران ، مردم قدرشناس و ولایتمدار ایران اسلامی، اقوام وآشنایان آن مرحومه بویژه فرزندان دلبند و بیوت مکّرم خانواده های زنده دل و آموزگار تسلیت و تعزیت عرض کرده و از حضرت احديت براي بازماندگان محترم طول عمر و صبر جميل و براي آن مرحومه مغفوره، حشر با حضرت فاطمه الزهرا(س) و همسر والامقامش و رحمت و مغفرت الهي را مسئلت مي‌نمايم.

مهدی قهرمانی
فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب

به گزارش میاندوآب پرس، حسن زنده دل ، فردی مذهبی بود و در سالهای قبل از انقلاب به كمك چند تن از دوستانش اقدام به تأسیس دارالقرآن در یكی از مساجد زادگاهش كرد .همزمان با شروع زمزمه های انقلاب با دسترسی به رساله امام, بخشهایی از آن را به صورت اعلامیه در سطح روستا پخش و نصب می كرد . در همین دوران عده ای از بچه های روستا را در مسجد گرد می آورد و به آنها نماز خواندن می آموخت .
با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یكی از مؤسسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میاندوآب به فرماندهی آن منصوب شد اما در مدت حضور در سپاه حقوق دریافت نمی كرد و با درآمد باغبانی زندگی خود را اداره می كرد .
با آغاز جنگ تحمیلی در سن سی و دو سالگی درسال 1359 ، برای اولین بار به جبهه اعزام شد و به مدت پنج سال در جبهه حضور مستمر داشت . در این مدت دو بار در كردستان مجروح گردید . پس از بهبودی به جبهه باز می گشت.اودر لشگرعاشورا فرمانده گردان حر بود .
حسن به خودسازی اهمیت زیادی می داد و برای این كار جزوه ای از امام داشت و سعی می كرد به تمام نكات آن عمل كند . روزهای دوشنبه و پنجشنبه روزه می گرفت . به اقامه نماز در اول وقت اصرار داشت و پایبند نظم و قانون بود . به مشورت با دیگران در امور معتقد بود . او عاشق جبهه و شهادت بود .
سرانجام ، حسن زنده دل پس از شصت ماه حضور در جبهه ، در آخرین اعزام به جبهه جنوب در عملیات والفجر 8 شركت كرد و در 11 اسفند 1364 در منطقه دریاچه نمك در اثر اصابت تركش از ناحیه پا زخمی شد ولی به علت نرسیدن نیروی كمكی و خونریزی شدید به شهادت رسید . پیکر پاک وی بیش از ده روز در دریاچه نمك باقی ماند  و پس از حدود چهل روز به زادگاهش انتقال یافت و در قبرستان كهنه شیشوان به خاك سپرده شد.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود