اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » 62 درصد عدم حضور در مشارکت در مجلس

62 درصد عدم حضور در مشارکت در مجلس

در تاریخ : 18 دی 1402
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 4,251


یادداشت- عیسی زاده نماینده ای که بدون برگزاری حتی یک نشست خبری، مجلس را ترک می کند.

مهدی عیسی زاده نماینده فعلی میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، بعد از اینکه در تیر ماه 1400 به ادعای خودش طرح جداسازی دو بخش بزرگ میاندوآب (بخش باروق و بخش مرحمت آباد) را پیگیری و به نتیجه رساند مدت ها بود در کانون توجه قرار نداشت و این روزها به واسطه عدم تایید صلاحیتش توسط شورای نگهبان برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی دوباره به محل بحث موافقان و مخالفان این نماینده در فضای مجازی تبدیل شد.

عیسی زاده بعد از انتخابش به عنوان نماینده مردم میاندوآب در مجلس، حتی یکبار هم حاضر نشده است نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار کند و به سوالات بی جواب که بارها توسط مردم در فضای مجازی طرح شده است پاسخ دهد،باید دید حاضر است در فاصله 5 ماه(دقیقا 138 روز) مانده به پایان مجلس یازدهم مقابل خبرنگاران بنشیند و از عملکرد خود در این مدت دفاع کند؟

مرداد سال جای تور خبری توسط دفتر نماینده برای بازدید از روند کار جاده میاندوآب-میانه و همچنین روند احداث کنارگذر شمالی برگزار و به خبرنگاران در مورد روند کار و پیشرفت این پروژه ها توضیحاتی داده شد که بازهم به خبرنگاران اجازه داده نشد سوال هایی خارج از این دو پروژه پرسیده شود و نمی توان به این تور خبری هم عنوان نشست خبری اطلاق کرد.

با توجه به اینکه در روزهای اخیر نظر شورای نگهبان در مورد تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم به خود داوطلبان اعلام شد ، خبر تایید نشدن صلاحیت عیسی زاده بیشترین تعداد خبر و همچنین بیشترین بازدید را در میان خبرهای شهر به خود اختصاص داد، بازهم این نماینده واکنشی یه این خبر نداشت و به نظر می رسد تصمیم گرفته است دور از هیاهوی رسانی برای گرفتن صلاحیتش از شورای نگهبان تلاش کند تا شاید فرصت دوباره برای برگشت به گود رقابت انتخاباتی را کسب کند.

به هر حال نگارنده معتقد است عیسی زاده به هیچ وجه نماینده ی رسانه ای نبوده و در این مدت ارتباط خوبی با خبرنگاران نداشته است، ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که یک بار هم اقدام به شکایت علیه یکی از خبرنگاران شهرمان بنام نوچهر آقایی کرده بود که این شکایت در مرحله بازپرسی، حکم قرار منع تعقیب گرفت.

این نماینده زمان طرح شفافیت نمایندگان هم به گفته خودش در جلسه مجلس حضور نداشته و به این طرح رای نداده بود، هیچ وقت هم مواضع خود را در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان اعلام نکرد.

 

62 درصد عدم حضور در مشارکت در مجلس!!!!!!

طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1562 مورد عملکرد مهدی عیسی‌زاده ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 38 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 62 درصد نیز حضور نداشته‌اند. عیسی‌زاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 594 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 126 رای موافق، 104 رای مخالف و 6 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 358 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

 

نتیجه رسیدگی به اعتراض داوطلبان برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی 21 بهمن اعلام می شود، عیسی زاده امیدوار است بتواند در این مرحله صلاحیت خود را از شورای نگهبان اخذ و شانس خود را برای دوباره نماینده شدن امتحان کند، به نظر نگارنده یادداشت این اتفاق می تواند رقابت در این حوزه ی انتخابیه میان نامزدهای مجلس را جذاب تر کند، علی ای حال منتظر اعلام نظر شورای نگهبان می مانیم و امیدواریم شاهد انتخابات پرشور با مشارکت مردم شهرمان باشیم.

 

تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود