اخبار میاندوآب » مهمترین اخبار » ابتلای 29 معلم و دانش آموز به کرونا در میاندوآب

ابتلای 29 معلم و دانش آموز به کرونا در میاندوآب

در تاریخ : 08 مهر 1399
توسط : miandoab
نظرات : 0
بازدیدها : 1,211

پایگاه خبری میاندوآب پرس(miandoabPRESS.ir): 
فرماندارمیاندوآب در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: امسال بحث مراسم اربعین نداریم،از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار داریم با اقداماتی که انجام می دهد نذورات ساماندهی و به قشرهای آسیب دیده سوق داده شود.

حسام شیرزاه محبت در این جلسه گفت: رسانه ها در ترغیب مردم برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی بیشتر فعالیت کنند، عرضه قلیان ذاتاً ممنوع است و نباید عرضه شود، به دلیل مشکلات معیشتی نمی خواهیم مجدد این مراکز را تعطیل کنیم اما باید با عرضه قلیان مقابله شود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز آموزشی در سطح شهرستان گفت: ارتباط معلمین با اولیای دانش آموزان باید بیشتر شود تا حضور یا عدم حضور دانش آموز به اطلاع اولیا رسانیده شود، گزارش هایی به دست ما رسیده است که بعضی دانش آموزان به جای مدرسه راهی گیم نت ها می شوند و لازم است نظارت اولیا بیشتر شود.


دکتر طهماسب غفاری، رئیس مرکز بهداشت میاندوآب هم در این جلسه گفت:از بهمن ماه سال 98، طبق آخرین آمارها 6692 تست کرونا در میاندوآب انجام شده است که جواب 2735 نفر مثبت بوده است و از این تعداد هم 715 نفر در بیمارستان بستری شده اند و بقیه سرپایی بوده است.

غفاری ادامه داد: 93 نفر از افراد مبتلا هم جان خود را از دست داده اند و 38 نفر هم از افراد مشکوک به کرونا تا امروز فوت کرده اند، در حال حاضر 71 نفر در بیمارستان عباسی میاندوآب بستری هستند که 51 نفر از آنها مبتلای قطعی به کرونا تشخیص داده شده اند و 7 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال 4 نفرشان وخیم است.

وی گفت: میزان ابتلا در سطح شهرستان به ازای هر 100 هزار نفر 997 نفر است، که بیشتر از میانگین استان است (میانگین ابتلا به ازای هر 100 هزار نفر در استان 809 نفر است) و نرخ رشد بیماری هم در 14 روز گذشته در سطح شهرستان 0.17 درصد بوده است و این در حالی است که نرخ رشد این بیماری در سطح استان 0.15 درصد بوده است.

دکتر غفاری به بازدی کارشناسان بهداشت محیط از مدارس میاندوآب اشاره کرد و گفت: 55 درصد مدارس نتوانستند اعتبارسنجی از شبکه بهداشت دریافت کنند و 32 درصد مدارس موفق شده اند در ارزیابی به 85 امتیاز دست پیدا کنند، طبق آخرین آمارها 19 نفر از معلمان و 10 نفر از دانش آموزان مبتلای قطعی به کرونا در میاندوآب شناسایی شده اند که متاسفانه یکی از معلمان جان خودش را از دست داده است.

دکتر غفاری گفت: با این آمارها نمی توان با قطعیت اعلام کرد که معلمان و دانش آموزان در محیط مدرسه به کرونا مبتلا شده اند، این افراد هم عضوی از جامعه هستند و احتمال دارد در محیط خارج از مدرسه در محیط پرخطر حضور یافته و مبتلا شده باشند.


بهروز تقی نژاد رئیس آموزش و پرورش میاندوآب هم از عملکرد مدیران و معلمان در روزهای گذشته دفاع کرد و گفت: تغییر در زندگی مردم اتفاق افتاده است و دانش آموزان هم برای اینکه به زندگی با زیست بوم جدید عادت کنند زمان لازم است، هر چند مدیران و معلمان تمام تلاش خود را برای رعایت پروتکل ها انجام می دهند اما نمی شود انتظار داشته باشیم همه چیز 100 درصد درست اجرا شود.

تقی نژاد گفت: در روزهای نخست بازگشایی مدارس حضور دانش آموزان به 70 درصد هم رسیده بود اما در روزهای اخیر با راه اندازی برنامه شاد و آموزشهای شبکه شاد حضور دانش آموزان در مدارس به 10 درصد هم نمی رسد و با این شرایط رعایت پروتکل ها به نحو احسن انجام می شود.

وی گفت: لازم است خانواده ها بیشتر به فکر مراقبت از فرزندان خود و جلوگیری از حضور آنها در اجتماعات باشند، برخی دانش آموزان مقاطع متوسطه به بهانه حضور در مدرسه از خانه خارج می شوند و به جای رفتن به مدرسه در گیم نت ها حضور پیدا می کنند، که این اماکن هم از نظر شیوع بیماری هم از نظر تبعات اجتماعی و آموزشی برای دانش آموزان مضر است.
تگهای مطلب :
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما :
کد امنیتی :*
عکس خوانده نمی‌شود